Суспільство
5 речей, які треба негайно зробити з машиною перед морозами
близько 19 годин тому
•
Події Києва
Перехід температури через нуль - насправді певний стрес для техніки, та й для людини, яка нею користується, теж. Тому кожному водієві дуже бажано вжити певних заходів напередодні першої морозної ночі.
Про те, як захистити машину від пошкоджень в першї морозні дні, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Як захистити авто від морозу
Цілий перелік матеріалів, які використовуються в наших авто, за мінусової температури змінюють свої властивості. Гума стає жорсткою, пластики - крихкими, оливи - густішими, метали зменшуються в об’ємі, вода - збільшується…
Це не може не відбиватись на роботі систем і механізмів, і не завжди машині вдається "проігнорувати" такі зміни.
Тому перед зимовими морозами кожному водієві варто виконати кілька простих, але важливих кроків, щоб захистити авто від холоду та уникнути неприємних сюрпризів. Нижче - п’ять речей, які варто зробити негайно.
1. Перевзуйте автомобіль у зимові шини
Останні дні з стійкою плюсовою температурою - ваш останній шанс виконати найголовнішу умову готовності до холодів. Тому що наступного ранку, на промороженому асфальті, літні шини остаточно втратять свої зчіпні властивості, і керованість машини погіршиться в рази.
Чому це важливо. Літня гума твердне при низьких температурах і втрачає зчеплення з дорогою. Взагалі орієнтир для сезонного перевзування - середньодобова температура нижче +8°C +7°C, але після перетину межі 0°C чіпкість протектора суттєво падає.
Порада. Зимові шини не повинні бути сильно зношеними, глибина для них принципово важлива. Недаремно в деяких країнах закон рекомендує купувати нові зимові покришки вже при залишку 4 мм (в Україні дозволена межа - 1,6 мм).
І не забудьте поміряти тиск у шинах, адже на око визначити його неможливо, а спущене колесо погіршує керованість.
Фото: система опалення - те, що треба обов'язково перевірити перед першими морозами: це і комфорт, і безпека (freepik.com)
2. Перевірте акумулятор
Найвразливіший елемент автомобіля взимку - його стартерний акумулятор. На те є кілька причин, зокрема, холод зменшує ємність АКБ і обмежує видачу і отримання струму батареєю. Отже, в мороз навіть новий акумулятор може підвести.
Порада. Перевірити ступінь зарядженості АКБ, чистоту її клем і наявність зарядки під час роботи двигуна. Можливо, навіть доведеться замінити акумулятор. А взагалі тримайте лайфхак: для більшої впевненості узимку тримайте в багажнику пускові дроти або майте портативний бустер.
3. Замініть рідини на зимові
- Охолоджувальна рідина. Переконайтеся, що антифриз достатньо свіжий (до 3 років) і що його морозостійкість відповідає температурним умовам регіону. Пригадайте, чи протягом літа не розводили ви чи ваші автомеханіки антифриз в системі водою.
- Оливи. Моторна та трансмісійні оливи в наш час не діляться на зимові і літні, але… Майте на увазі, що стара олива, яка давно працює в агрегаті, часто має більшу в’язкість, ніж слід. Тому якщо наближається час заміни робочих рідин, краще зробити це напередодні холодів.
- Омивач скла. Вилучіть з бачка омивача літню "омивайку", або залийте в нього зимовий концентрат з морозостійкістю -50°C, щоб зрештою довести показник до -15°C -20°C.
4. Перевірте систему опалення
Проблемна пічка - це не лише дискомфорт, а й небезпека: вікна, які запотіли або обмерзли, обмежують огляд дороги для водія. Причому під час інспекції майте на увазі, що велике значення має не тільки температура повітря на виході з дефлекторів, а й розподіл потоків – важливо, щоб лобове скло обдувалось як слід.
Порада. Перевіряючи систему опалення салону, проведіть також інспекцію пов’язаній з нею системі охолодження двигуна. Взимку вона через перепади температур зазнає особливих навантажень і відповідно демонструє особливу схильність до відмов.
Додаткова підказка: щоб прискорити очищення скла від льоду і снігу, на допомогу опалювачу тримайте в машині скребок та щітку.
5. Захистіть кузов, двері і замки
- Ущільнювачі та замки. Щоб двері в морозні дні не примерзали до металу прорізів, обробіть гумові ущільнювачі силіконовим спреєм. Однієї обробки має вистачити на півзими.
- Кузов. Для збереження кузова від появи вогнищ корозії (пам’ятаєте про сіль, пісок, відсів та інший абразив?) є сенс нанести на лакофарбове покриття воскову поліроль. Антикорозійний захист на днищі та в колісних арках слід перевірити і за потреби відновити.
- Кнопки дверей (кришки багажника) та їхні замкові щілини є сенс обробити спеціальним засобом - щоб уникнути їх зледеніння.
Найголовніше
Підготовка авто до морозів - процедура не обов’язкова. Але якщо машина вже не нова, а власнику небайдуже до її довговічності, варто витратити трохи часу на ті кілька перевірок, про які йдеться вище.
Тим більше що на машині з великим пробігом така профілактика сприятиме надійності - а саме вона шкутильгає в зимовий час.
Раніше в нашій публікації ми обговорювали, що треба доливати в бачки під капотом авто і які робочі рідини автомобіля можна змішувати.
Крім того, минулого разу наші автоексперти розбирались, чому пішохід не завжди правий і з’ясовували, як водієві захистити свої права у неоднозначних ситуаціях за участю пішоходів.
При підготовці статті були використані матеріали Autocentre, Autobild та Avtobazar.