Суспільство
Головний ворог авто взимку: як швидко прибрати сирість в салоні назавжди
1 день тому
•
Події Києва
Пізня осінь - пора, коли вода у різних агрегатних станах дошкуляє водієві не тільки на дорозі, а й в салоні. Шкода від цього буває дуже дорогою - причому буквально, у грошовому виразі. Як позбутись вологи в інтер’єрі?
Про те, як просушити салон машини і виключити його подальше зволоження, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Волога буває різна
Відразу умовимось, що далі йтиметься саме про надмірну кількість вологи в салоні. А не про ті пересічні випадки, коли нетверезі пасажири нахекали в інтер’єрі вашого авто винними випарами, і ті зібрали на склі всю вогкість, яку тільки можна. Ця неприємність швидко минає, як тільки водій залишиться в машині один.
Проте слід розуміти, що надмірна сирість в машині проявляється не тільки пліснявою і болотним запахом, а й постійним запотіванням вікон, а в подальшому – корозією кузова і проблемами з електронікою.
Перекрийте прихід вологи ззовні
Коли ми говоримо про стійку надмірну сирість в салоні, треба мати на увазі її потрапляння ззовні.
Найчастіше волога потрапляє в салон:
через зношені або пошкоджені ущільнювачі дверей і багажника;
через несправний люк в даху авто. Якщо машина має люк, пошук проблеми слід починати з нього;
через отвори в кузові, утворені через корозію або пошкодження.
Окремий випадок - салонний фільтр (в авто, де такий передбачений). Якщо він забруднений, це погіршує вентиляцію - тобто перешкоджає потраплянню свіжого повітря з вулиці. А значить, волога в салоні накопичується і потім осідає на поверхнях в салоні, в перше чергу там, де обмежений рух повітря.
Поради. Огляньте гумові ущільнювачі на наявність тріщин або зміщення зі свого місця. Якщо гумки порвалися чи втратили еластичність - замініть. Повітряний фільтр салону треба заміняти згідно рекомендацій автовиробника (зазвичай при кожному плановому ТО, тобто кожні 10-25 тис. км або раз на рік), але в умовах великого запилення повітря цей термін слід скоротити.
Фото: постійно мокрі зсередини вікна - надійний індикатор підвищеної вологості в салоні (unsplash.com)
2. Забезпечте вентиляцію та сушіння
Після дощу або снігу волога з одягу, взуття та з вуличного повітря накопичується в салоні. І це на додачу до води, яка в немолодих машинах часто потрапляє всередину через пошкоджені ущільнювачі кузова та відверті дірки, утворені часом і недбалою експлуатацією.
Мокрі знімні килимки та штатний килим на підлозі, сидіння, мокрі парасольки чи дощовики - все створює в машині ту саму болотну атмосферу. З подальшим розселенням плісняви і грибків, а головне – з розвитком корозії на кузові.
Якщо не дати цій волозі вийти, вона також буде конденсуватись на склі, оббивці. Один з серйозних наслідків тривалої сирості в салоні – корозія компонентів електрообладнання та електроніки, розташованих в нижні частині інтер’єру.
Порада. Після поїздки забирайте з машини всі мокрі речі. Якщо погода тепла, залиште не певний час двері або вікна прочиненими (звісно, якщо авто стоїть у безпечному місці).
Радикальний спосіб висушити салон - влітку залишити машину на день на сонці з прочиненим вікном. А взимку/восени - поставити в салон на кілька годин тепловентилятор. Але треба подбати про те, щоб цей чарівний пристрій не перекинувся, наприклад, на м’якому сидінні, і не влаштував пожежу.
3. Профілактика: технічний стан і чистота
Якщо машина не дуже молода, проблеми з герметичністю її салону насправді не такі вже рідкісні. Тому небайдужий водій має контролювати причини і статус вологості в салоні: чи це просто вода з черевиків, чи це хронічне "підтоплення".
Ще один метод профілактики - боротьба за чистоту. Бруд і пил у салоні надовго утримують вологу. І навіть якщо вона випадкова, після зволоження "поклади" пилюки сприяють появі цвілі та неприємного запаху.
Порада. З’ясуйте, де у вашій моделі найчастіше трапляються протічки води в салон і слідкуйте за цими зонами ризику.
Мінімум раз на тиждень прибирайтесь в салоні, використовуючи потужний пилосос. Не забувайте про знімні килимки, складки оббивки сидінь та віддалені закутки багажника.
Найголовніше
Волога в салоні – явище, яке до певного часу можна ігнорувати, але згодом вона стає реальною загрозою для електроніки, оббивки та здоров’я пасажирів. А з настанням морозів водій такого авто отримає додатковий клопіт через запотівання скла та іній на всіх вікнах. Тому не чекаючи зими швидше усувайте протічки і просушуйте салон.
Раніше в нашій публікації ми обговорювали головні помилки водія на зимовій дорозі і загрози внаслідок необдуманої поведінки драйвера.
Крім того, минулого разу наші автоексперти розбирались, чому пішохід не завжди правий і з’ясовували, як водієві захистити свої права у неоднозначних ситуаціях за участю пішоходів.
При підготовці статті були використані матеріали Autocentre, Autobild та Avtobazar.