Суспільство
Мітка в правах про навчання на автоматі: що потрібно знати
близько 3 годин тому
•
Події Києва
Чи не головна проблема для водіїв-початківців - перемикання передач. Тому все більше машин продається з автоматом, і тому закон дозволив складати іспити на машині з АКП. Але таке рішення має і зворотній бік…
Про це в інтерв'ю РБК-Україна розповів відомий автоексперт Сергій Нагорний - автоінструктор та тренер з контраварійної підготовки.
На якому авто краще навчатись
Обираючи для себе навчальний автомобіль, майбутній водій має враховувати два аспекти, які суперечать один одному:
Машина має бути дружня до курсанта, щоб йому було легше навчатись і легше складати іспит у сервісному центрі МВС;
Під час навчання треба отримати водійські навички, які будуть в нагоді на все життя.
– Я думаю, що краще навчатися на тому авто, на якому вам комфортно їздити і яке закриває вашу потребу. - вважає відомий автоексперт, інструктор Сергій Нагорний. - Важливо, щоб машина відповідала вашим вимогам в плані комфорту та керування.
До речі, також важливо, щоб машина в автошколі була сучасна і якомога новіша. Вона не повинна ламатись, давати збої, створювати додаткові труднощі при керуванні. Важливо, щоб навчальне авто давало курсанту можливість отримувати задоволення від навчання, а не тільки стрес.
Фото: вже кілька років в Україні діє правило, що дозволяє навчатись і складати іспити на машині з АКП (freepik.com)
"Механіка" і "автомат" – що обрати в автошколі
Останні кілька років діє законодавство, за яким в посвідченнях водія є спеціальна відмітка для тих, хто навчався на "автоматі". Ця відмітка не дозволяє потім водити авто на "механіці". При цьому у випадку "механіки" ніякої відмітки немає.
Таким чином, недаремно права, отримані після навчання на машині з механічною (з ручним перемиканням) коробкою передач в уявленні більшості людей є більш універсальним.
- Я з цим не дуже погоджуюсь, насправді. - зауважує автоінструктор Сергій Нагорний. - Якщо у вас є суто потреба пересуватися з точки А в точку Б, безпечно, комфортно, і у вас є можливість купити "автомат", то не йдіть на механіку, вам воно не потрібно.
З іншої сторони, кому дійсно подобається "механіка", або в кого є потреба саме їздити на "механіці", а не мати таку можливість про всяк випадок, тим варто для навчання вибирати МКП.
-Зараз все ще "механіка" серед бажаючих отримати права переважає. Зазначає автоексперт. - І причина якраз у тій відмітці в правах.
Цікаво, що багато людей страждають через те, що вони пішли на "механіку" про всяк випадок. Часто це трапляється, якщо жінкам радять чоловіки. Є такий стереотип в думках багатьох досвідчених водіїв, що "трушний" драйвер має вміти їздити на "механіці". Це точно вибір кожного.
Найголовніше
То чи варто сьогодні вчитись на механіці? Які тут є переваги для новачків? Як зрозуміло з промови досвідченого автоінструктора, основна перевага для новачків у "механіці" - це саме та універсальність. І можливо, це якась інвестиція у майбутнє, адже ніхто не може сказати напевне, яка машина буде у нього завтра, з якою трансмісією.
Але сьогодні картина така, що "механіка" і "автомат" перебувають плюс-мінус в однакових умовах поширення.
Примусово на "механіку" точно не варто йти. А якщо людина свідомо хоче навчитись працювати з зчепленням, з акселератором, з коробкою передач, скажімо так, щоб відчувати автомобіль - спортивний, чи безкомпромісний позашляховик, то тоді сенс звісно є.
З іншого боку, не забувайте, що сучасні "автомати" також дають водієві багато цікавих емоцій і можливостей.
Раніше в нашій публікації ми обговорювали, що треба доливати в бачки під капотом авто і які робочі рідини автомобіля можна змішувати.
Крім того, минулого разу наші автоексперти розбирались, чому пішохід не завжди правий і з’ясовували, як водієві захистити свої права у неоднозначних ситуаціях за участю пішоходів.