Суспільство

Чи треба сьогодні навчатися на механіці: головні аргументи "за" і "проти"

близько 5 годин тому Події Києва
Чи треба сьогодні навчатися на механіці: головні аргументи "за" і "проти"
У світі повно країн, де машини з ручним перемиканням передач давно стали екзотикою. Україна прагне цього ж, тож автівки з "механікою" все активніше витісняються з ринку і з доріг автоматичними аналогами. Про це в інтерв'ю РБК-Україна розповів відомий автоексперт Сергій Нагорний - автоінструктор та тренер з контраварійної підготовки. Коробка-механіка: у чому проблема Для тих, хто не має можливості порівняти: механічна коробка передач потребує постійного контролю обертів двигуна. І відповідно, постійних перемикань передач. І кожне у свою чергу потребує цілої низки узгоджених маніпуляцій: Зниження обертів двигуна (скидання газу акселератором - права нога) Натиснення педалі зчеплення та її утримання (ліва нога) Перемикання передачі важелем (права рука) Повільне відпускання педалі зчеплення (ліва нога) Одночасне збільшення обертів двигуна (права нога) - при тому що під наростаючим навантаженням оберти намагаються впасти до нуля. І тут чітким і виваженим має бути не тільки послідовність дій, а й їхня тривалість і взаємне "накладення" у часі. Тобто кожне перемикання потребує або уваги водія, або доведених до абсолютного автоматизму навичок. А найскладніша вправа для власника механічної трансмісії - рушання з місця. Коли намагання двигуна заглухнути щоразу має особливий характер, оскільки пов’язане з завантаженням салону і багажника, станом асфальту, ухилом дороги тощо. Отже, не дивно, що насправді управління коробкою-"механікою" є найскладнішим елементом при навчанні водія. Тому автопром пропонує все більше доступних машин з "автоматами". А державні та законодавчі органи у свою чергу відреагували дозволом курсантам автошкіл навчатись їзді на авто на коробці-автоматі. Проте,  в правах такий драйвер має особливу позначку, яка не дає права керувати машиною з "механікою". Звідси маємо питання: чи потрібно курсантові вчитись водінню "на механіці" і відповідно, складати непростий іспит на машині з ручним керуванням трансмісією? Чи потрібна водіям “механіка” -  Я думаю, що краще навчатися на тому авто, на якому вам комфортно їздити і яке закриває вашу потребу, - вважає автоексперт і інструктор Сергій Нагорний. - Важливо, щоб машина відповідала вашим вимогам в плані комфорту та керування. - Через ту спеціальну відмітку в правах про навчання на "автоматі", "механіка" в уявленні більшості людей є більш універсальною. Хоча я з цим не дуже погоджуюсь. Якщо у вас є суто потреба пересуватися з точки А в точку Б, безпечно, комфортно, і у вас є можливість купити "автомат", то не йдіть на "механіку", вам воно не потрібно. - З іншої сторони, - зазначає експерт, - кому дійсно подобається "механіка", або в кого є потреба їздити саме на "механіці", а не про всяк випадок, то вибирайте МКП. Зараз серед учнів автошкіл все ще переважає "механіка", і причина - це якраз ота відмітка в правах. Сергій Нагорний пригадує, що за свою практику бачив багато людей, які страждають через те, що вони пішли вчитись на "механіку" про всяк випадокок. Часто це трапляється, якщо жінкам радять чоловіки. Є такий стереотип в думках багатьох досвідчених водіїв, що "трушний" водій має вміти їздити на "механіці". Проте насправді це має бути вибір того, хто збирається сісти за парту та в навчальний автомобіль. Фото: сучасна коробка-"автомат" влаштована доволі складно, тому такі авто остерігаються купувати у вживаному вигляді (wikimedia.org) Найголовніше Отже, основна перевага в "механіці" - це саме та універсальність. Нині в українських автошколах "механіка" і "автомат" затребувані приблизно однаково. Примусово на "механіку" точно не варто йти. А якщо людина свідомо бажає навчитися роботі зі зчепленням, з коробкою передач, скажімо так, щоб відчувати автомобіль, тоді відповідь - так, обирайте навчання "на механіці". Раніше в нашій публікації ми обговорювали, як правильно сидіти за кермом, щоб не потрапити в аварію, і з’ясовували головні умови налаштувань керма і крісла. Крім того, минулого разу наші автоексперти розбирались, чому пішохід не завжди правий і з’ясовували, як водієві захистити свої права у неоднозначних ситуаціях за участю пішоходів.