Суспільство

Чому попит на автошколи зріс під час війни: пояснення інструктора

близько 14 годин тому Події Києва
Чому попит на автошколи зріс під час війни: пояснення інструктора
Одна з ознак непростого воєнного часу, в який випало жити нам з вами - чимала кількість навчальних автомобілів на вулицях міст і містечок. Чому зріс попит на послуги автошкіл і що це означає для українського водія? Про це в інтерв'ю РБК-Україна розповів відомий автоексперт Сергій Нагорний - автоінструктор та тренер з контраварійної підготовки. Автошкола і війна Не можна сказати, що бойові дії в країні всерйоз вплинули на процес навчання в українських автошколах і зокрема, на попит на їхні послуги. - В цілому, щоб сильно щось вплинуло на маршрути, на безпеку занять, я не помітив, - говорить автоінструктор та тренер з контраварійної підготовки Сергій Нагорний. - В нас люди дуже швидко адаптуються, тому, в принципі, як їздили, так і їздимо. Що стосується попиту, то парадоксально, але війна попит збільшила. - Коли почалось повномасштабне вторгнення, - продовжує автоексперт, - я поїхав за місто і думав, ну все, автошкола вже не актуальна для людей. Думав навіть, чим займатися далі, що взагалі робити. Але вийшло так, що буквально місяць-два пройшло, і ми побачили великий наплив людей. І він насправді не сильно зменшується з часом. Фото: більший відсоток громадян з водійським посвідченням - позитивний для країни факт (freepik.com) Чому збільшилася потреба у водійських правах? - У мене немає офіційної статистики, - пояснює  нам автоінструктор, - але по відчуттях люди почали навіть більше приходити саме на навчання. Я так розумію, тому що відчули в цьому велику потребу - потребу бути мобільним. Певно, це і є головна причина: під час великих потрясінь людина частіше зіткається з потребою змінити місце перебування. Тому в багатьох родинах додалося автомобілів, а значить, стало потрібне більше водіїв. Звісно, ще один чинник - це те, що багато чоловіків пішли воювати. І щоб родина не залишилась без транспорту, жінки змушені сідати за кермо сімейного авто. Недаремно представники українських автошкіл відзначають, що у 2025 році більшість курсантів - саме прекрасної статі, аж до 80 - 90 % у навчальній групі. На щастя, у багатьох родинах сьогодні є змога придбати якщо не нове, то все одно сучасне авто у гарному стані. Тож жінки не зазнають  особливих технічних проблем під час експлуатації - тим більше, що і мережа СТО в Україні добре розвинена. Найголовніше І нарешті, питання фінальне - а що з тієї кількості курсантів середньостатистичному українському водієві? Можна сказати, що для кожного автомобіліста велика кількість новоспечених водіїв - однозначний плюс. По-перше, тому, що чим більше на вулицях (і на тротуарах теж!) буде знайомих з Правилами дорожнього руху людей - тим краще для безпеки руху. А по-друге, за кожним новоспеченим водієм може стояти новопридбана машина. А значить, рівень автомобілізації України стане вище. І разом з новими СТО, заправками, автомийками і автомагазинами зростатиме і конкурентна боротьба бізнеса за кожного клієнта - а значить, вищою буде і якість сервісу. Раніше в нашій публікації ми обговорювали, як навчитися їздити на авто з "механікою" і ділилися кількома важливими порадами щодо цього. Крім того, минулого разу наші автоексперти розбирались, як навчиться їздити задом на авто, і щоб при тому це було безпечно для оточуючих.