Суспільство
Як знайти "свого" автоінструктора, щоб здати на права з першого разу
близько 15 годин тому
•
Події Києва
Якісне навчання водійській справі - це і успішне складання іспитів, і впевненість за кермом у подальшому. Але ж як отримати ті знання і навички, такі необхідні у Сервісному центрі, а потім і в реальному житті?
Про це в інтерв'ю РБК-Україна розповів відомий автоексперт Сергій Нагорний - автоінструктор та тренер з контраварійної підготовки.
Що головне у навчанні?
Якщо бути до кінця чесним, головним у навчанні є сам учень - якщо курсант автошколи не матиме бажання і наполегливості, навіть найкраща автошкола його не навчить.
Але після самого здобувача водійсього звання на першому місці таки автошкола. Точніше, викладачі теорії та інструктор з практичних занять.
Як обрати головне?
- Я часто на своїх прямих ефірах і у відео, у спілкуванні зі своїми учнями, говорю дуже очевидну річ, але не всі до цього приходять, - ділиться досвідом автоінструктор і автоексперт Сергій Нагорний. - Ми не маємо вибирати автошколу. Не потрібно обирати автошколу - потрібно обирати автоінструктора. Тобто саме того спеціаліста, до якого ви хочете піти.
Експерт вважає, що в наш час найбільше складнощів викликають саме практичні заняття.
- З іншої сторони, є ще одна проблема. Люди часто вибирають автошколу поближче і подешевше. Я пораджу шукати найкращих. Зараз є багато можливостей: соцмережі, інтернет. Тобто є багато можливостей знайти кращих.
Фото: чим більше у курсанта автошколи побоювань щодо навчання та подальших іспитів, тим важливіше для нього вибір інструктора (freepik.com)
Як обирати інструктора з водіння?
- В першу чергу, варто дивитись на кадри автошколи, на її колектив. – підказує Сергій Нагорний. - Якщо автошкола дійсно все робить як слід, то скоріш за все в соцмережах будуть показувати, як працюють її інструктори.
- А якщо автошкола соромиться показувати, то щось там не так з якістю навчання. – продовжує експерт. - Також має значення ціна. Не буває дешевого якісного навчання. Якісне навчання ознчає перш за все індивідуальний підхід. І автоінструктор не може працювати з повною віддачею, коли в нього по 10 людей в день.
Щодо безвідповідального підходу до роботи можна сказати таке. Дуже часто автошколи ставлять собі за мету єдине завдання - щоб людина склала іспит. Відтак, її інструктори просто катаються з курсантами по типових маршрутах, показують, де зупинитися, де розвернутися - але не розвивають в курсанта навичок, не вчать вдосконалювати прийоми водіння.
Між тим, автоексперт переконаний, що підготовка до іспиту і реальне навчання водіння - це різні речі. Людина, яка правильно навчена керуванню машиною, впорається з будь-якою ситуацією - у тому числі і з іспитами.
Але ж привчити курсанта до стандартних механічних дій, потрібних на іспитах, набагато простіше - тому безвідповідальні інструктори або інструктори з великим навантаженням цим і обмежуються.
Чому навчить інструктор
На думку досвідченого автоексперта і тренера з контраварійної підготовки Сергія Нагорного, інструктор високого класу має приділяти більше уваги базовій підготовці майбутнього водія.
- У стандартному курсі підготовки водіїв бракує саме базової підготовки. Мова йде про роботу на майданчику. Вона є в типовій програмі, але, на жаль, майданчик - це для багатьох автошкіл просто формальність.
Дуже важливо розуміти, що саме на закритому для сторонніх машин майданчику курсант має відпрацьовувати базове вміння і навички. Щоб потім, виїжджаючи в місто, вже впевнено керувати автомобілем.
Тобто, коли людина їздить по місту, вона не має думати, як натискати педаль і що робити з кермом. Тому що руління, робота з динамікою, робота з поглядом, будування траєкторій - це відпрацьовується на майданчику. На жаль, не всі автоінструктори знають про це.
Найголовніше
Крім моніторингу соцмереж, коментів на сайтах автошкіл і клубних сайтів, дієвою підказкою щодо вибору інструктора (автошколи) буде опитування реальних людей, які нещодавно отримали права. Одна умова: це має бути не одна людина, а декілька, щоб виключити чинник упередження і суб’єктивності.
Раніше в нашій публікації ми обговорювали, яка категорія прав потрібна для керування авто з причепом і ділилися кількома секретами цієї непростої справи.
Крім того, минулого разу наші автоексперти розбирались, як відрізнити кросовер від позашляховика і з’ясовували, яку з цих машин доцільніше мати середньостатистичному водієві.